4. Recenze/ Paní Půlnoci, Temné lsti 1

Origin
Autor: Cassandra Clare
Počet stran: 581 příběhu + 21 stran bonusové povídky
Čteno: 12.5.- 2.6. 2017
Nakladatelství: Slovart, edice Booklab

Obálka

Nejprve bych se chtěla v pár větách vyjádřit k obálce. Obálka se neliší od té původní, za což nakladatelství děkuji a obdivuji je, že jí zanechali. Co se mi ale naopak nelíbí je vazba. Je to paperback i přesto, že jsme očekávala hardback. I přesto že jsem knížžku od začátku nosila v pevném látkovém obalu, obálka a vazba je dost poníčená. Rohy jsou ohlé a odlopují se. Obálka je dost zohýbaná a vytvořily se na ní dost nehezké čáry.

Příběh

Jak už to u knížek Cassandry Clare bývá, příběh plyne krásně bez zbytečné vaty a výplně. Kniha krásně uvadí do děje a děj graduje až k dramatickému závěru. Je pravda, že pravou identitu Strážce jsem čekala a předpovídala. V tomhle mě tedy kniha nepřekvapila. Líbilo se mi zapojení básně od Edgara Allana Poea. Občasná přítomnost postav z Nástrojů smrti a Pekelných strojů potěšila, vrátila mi krásné vzpomínky a příjemně zahřála u srdce.

Postavy

Oblíbila jsem si Emmu. (Když se tak zamyslím tak mám ráda všechny dívčí postavy od Clareové.) Julián má skvělý charakter, která dívka by ho nechtěla z parabatai? (která dívka by ho nechtěla i jinak?) Ze začátku mě štval Mark, ale po nějaké době se uklidnil. Vzhlédla jsem se v Tiberiovi, kterého jsem si oblíbila a to se  příběhu ještě ani neobjevil, pouze ho zmiňovali.

Dlouhý Rozhovor

Velmi mě potěšilo, když jsem dočetla hlavní příběh, dočetla poděkování a vzadu jsem našla povídku z pohledu Clary. Nechci jí moc spoilerovat, ale odehrávala se chvilku před koncem Paní Půlnoci. Byl to krásný návrat zpátky do Nástrojů smrti. Dozvěděla jsem jak dopadli postavy jako: Clary, Jace, Izzy, Simon, Alec, Magnus...

Knížka je dokonalá, jako všechny ostatní od Cassandry Clare. Kouzelné na ní je, že jí můžou číst i ti, kteří v životě žádnou knížku od Cassandry nečetli.